DINAMITZACIÓ DE PATIS

El nostre pati presenta limitacions d’espais de joc, d’aprenentatge. Fet que fa que l’alumnat caigui en la monotonia i, en alguns casos, augmenta la conflictivitat. Per tot això, pretenem seguir transformant aquest espai  pobre d’estímuls en un pati que ofereixi moltes possibilitats i afavoreixi les relacions saludables.

Aquest curs escolar s’han aconseguit dues instal·lacions de pati dins l’activitat palanca Famílies a l’escola, escola de famílies que forma part del Programa per a l’Orientació, l’Avanç i l’Enriquiment Educatius PROA+ 2021-2024.

La tria l’ha fet l’alumnat a partir d’un qüestionari que passàrem el mes de desembre per conèixer els interessos de les nostres famílies en el seu temps d’oci. El parc de cal·listènia i el rocòdrom els hem volgut convertir en activitats per dinamitzar els temps d’esplai als matins. Amb la millora de les nostres instal·lacions i amb la seva dinamització afavorim  el treball en equip, el joc col·lectiu, el joc simbòlic i diferents formes de relació interpersonal que ens aportaran els diferents espais. Es millora la psicomotricitat global dels alumnes i de les alumnes: desnivells, control de risc, resistència, etc. Es potencia la relació i l’intercanvi entre els diferents membres de la comunitat educativa i de barri (alumnat, famílies, professionals de la zona…). I s’afavoreix  l’ocupació del temps lliure de les alumnes i dels alumnes d’una forma sana.